Marjutin Maanantai Moctail

 

Hyvää alkanutta viikkoa ja maanantaita!

Tässä olen puhunut pääasiassa mielen hyvinvoinnista aiemmin, mutta nyt haluaisin paneutua hieman ravitsemukseen. Tarkemmin sanottuna tällä kertaa paneudun vielä siihen mitä nestemäisiä juttuja kaadamme sieltä kurkusta alas. 

Vuosia sitten olin jollain luennolla, jossa kerrottiin vastapuristetun mehun vaikutuksista terveyteen ja jaksamiseen. Silloin en vielä innostunut tästä aiheesta vaan minun tuli vielä ns. "kasvaa" ennnenkuin päädyin kokemaan tämän samaisen asian terveysvaikutukset. 

Oikeastaan tämä korona-aika ja piikitykset sun muut asiat ovat laittaneet minut miettimään kuinka hoidan omaa terveyttäni. Kuinka voin saada maksimaaliset terveyshyödyt jokapäiväisillä ravitsemusvalinnoillani. Ehkä pystyisin näillä valinnoilla ennaltaehkäisemään mahdollisesti nurkan takana vaanivia terveysongelmia. 

Tällä matkallani suuren avun olen saanut Olli Postin Supermarket Survivalista. Nämä videot on tehty aikoja sitten, mutta hyviä vinkkejä sain niistä vieläkin. Otin seurantaan myös Ollin Instagramin ja sieltä sain tosi hyviä ajankotaisia vinkkejä lisää.

Viime viikolla sitten päätin painella Giganttiin ja hakea oman mehupuristimen. K-Marketista olin jo aimmin hakenut jääkaapin täyteen hedelmiä mitä puristella. Tästä lähti käyntiin oma mehuinnostukseni. Olin niin innoissani siitä kuinka hyviä, raikkaita ja virtaa tuovia mehut olivat. Vaikka olen juonut niitä vasta vajaan viikon huomaan, että olen pirteämpi. 




Kesällä aloin juoda kahviakin, kun tuntui, että en oikein jaksanut mitää ja piti saada jotain piristettä. Mietin kuitenkin koko ajan, että kahvi on vähän niinkuin turha piriste. Se on kuin kipulääke, joka poistaa kivun, mutta ei syytä. Tämä laittoi miettimään oliko minun tarpeellista juoda sitä kavia, koska minun mielestäni se oli hieman sama asia kuin kipulääkkeen kanssa. Sitten, kun join kahvia niin voi olla, että se piristi hetkeksi, mutta se väsy tuli kuitenkin.

Viikonloppuna teimme sitten mehuja ja niitä tuli juotua n. 2 kuppia päivässä ja niin hienosti jaksoi tehdä kaikkea. Yöllä tosin ei meinannut saada nukuttua, kun kävin, ehkä ylikierroksilla, kun en ollut tottunut jaksamaan päivällä tekemään niin paljon asioita. Mutta uskon, että ajan kanssa osaan senkin asian kanssa tasapainotella, ettei mene kuin sähköjänis. 

Mehuista innostuneena päätin "lanseerata" instagramiini marjutslife ja nyt myös tänne blogini puolelle Marjutin Maanantai Moctail. Ideana on piristää maanantaiaamuja postaamalla aina uusi mehusekoitus maanantaisin.



1. Marjutin Maanantai Moctail (1 hlölle)

- 1 appelsiini
- 3 - 4 kotimaista pientä omenaa

Tämä ensimmäinen MehuMoctail on ihan perushyvä ja raikkaan makuinen. Nyt, kun omenoita on vielä saatavana omasta tai naapurin puusta niin on hyvä hyödyntää niitä mehuissa. Tähän laitoin vielä jäänpaloja mikä virvoitti entisestään mehua.

Tälläistä tänään ja nyt haluan toivottaa Sinulle hyvää ja raikasta viikon jatkoa ja pysyhän terveenä 💛



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Mihin hukutat surusi?

Onks pakko mennä taas rahan takii...

Huvitus puutarhamökki